
Aktivnosti po projektu NERETVA – rijeka koja povezuje
Nakon održane edukativne radionice za profesore, Ekološka udruga “Lijepa naša“ – Čapljina u suradnji s partnerima Centar za održivi razvoj i ekologiju ” CORIE” – Trebinje i udrugom „EHOO“ – Čapljina nastavili su s realizacijom projektnih aktivnosti: „NERETVA – rijeka koja povezuje“.
Sukladno utvrđenom planu, projektni tim u suradnji s profesorima usuglasili su plan i dinamiku izlazaka učenika na odabrane riječne dionice (Trebinje – rijeka Trebišnjica, 29.5.2015; Mostar – rijeka Buna, 1.6.2015; Crnići – rijeka Bregava, 2.6.2015; Ljubuški – rijeka Trebižat 3.6.2015; Čapljina – rijeka Neretva, 8.6.2015 i Ravno – rijeka Trebišnjica, 9.6.2015).
Izlazaka učenika na odabranu riječnu dionicu, Trebinje – rijeka Trebišnjica 29.5.2015.
Cilj terenske nastave je upoznati učenike sa svim elementima metodologije praćenja zdravlja/stanja riječnog ekosustava. Nakon kratkog upoznavanja učenika sa svim elementima metodologije, isti su podijeljeni i manje grupe po tematskim oblastima. Projektni tim i profesori praktično su demonstrirali sve element praćenja stanja riječnog ekosustava učenicima, počevši od opisa riječne dionice, fizičko-kemijskih karakteristika, do biološke komponente (ptice, ribe, vodozemci, gmazovi, sisavci, biološki indikatori).
Dobivši konkretna zaduženja, učenici su obilazili i istraživali riječnu dionicu tražeći zadane elemente. Nakon skiciranja riječne dionice, mjerenja, uzorkovanja, praćenja, registriranja vrsta učenici su prikupljene podatke upisivali u zajedničku bazu podataka.
Izlazaka učenika na odabranu riječnu dionicu, Mostar – rijeka Buna 1.6.2015.
Sukladno prikupljenim podacima o riječnoj dionici, učenici su mogli donijeti zaključak u kojem se zdravstvenom stanju trenutno nalazi njihova rijeka, tj. riječna dionica.
Na ovaj način učenicima je omogućeno da pratite stanje i promjene koje se dešavaju u prostoru/riječnoj dionici i temeljem istih mogu informirati javnost ili nadležne institucije.
Primjenom znanstveno temeljene metode praćenja stanja riječnog ekosustava, učenici potiču volontersku inicijativu kod mladih, ukazuju na veću potrebu približavanja ljudi rijekama, te razvijaju svijest o potrebi veće brige i očuvanja riječnih ekosustava u slivu Neretve i Trebišnjice.
Izlazaka učenika na odabranu riječnu dionicu, Crnići – rijeka Bregava 2.6.2015.
Izlazaka učenika na odabranu riječnu dionicu, Ljubuški – rijeka Trebižat 3.6.2015.
Izlazaka učenika na odabranu riječnu dionicu, Višići, Tresana- rijeka Neretva 8.6.2015.
Izlazaka učenika na odabranu riječnu dionicu, Ravno – rijeka Trebišnjica 9.6.2015.
Projekt „NERETVA – rijeka koja povezuje“realizira se u sklopu projekta „dijalog za budućnost“ koji implementiraju UNDP, UNICEF i UNESCO u partnerstvu s Predsjedništvom Bosne i Hercegovine. Projekt „dijalog za budućnost” se financira sredstvima Ureda Ujedinjenih nacija za podršku izgradnji mira/Fonda za izgradnju mira (PBF).
This Post Has 0 Comments