skip to Main Content
Nastava U Prirodi

Nastava u prirodi

Inicijativa “nastava u prirodi” idejno je nastala na regionalnom forumu “Inkluzivno, interkulturalno obrazovanje u BiH” u Mostaru, a za realizaciju je kandidirala ekološka udruga “Lijepa naša” Čapljina. Inicijativa se realizira u sklopu projekta „Dijalog za budućnost“ koji implementiraju UNDP, UNICEF i UNESCO u partnerstvu sa Predsjedništvom Bosne i Hercegovine. Projekt „Dijalog za budućnost” se financira sredstvima Ureda Ujedinjenih nacija za podršku izgradnji mira / Fonda za izgradnju mira (PBF).

Kako učenici osnovnih škola u obrazovnom procesu izučavaju prirodne, povijesne i kulturne vrijednosti Bosne i Hercegovine, to im se pruža mogućnost da svoja teoretska znanja potvrde kroz praktični rad/terenske vježbe. Prirodno,povijesno kulturno nasljeđe s kojim Bosna i Hercegovina raspolaže može i treba da postane otvorena pozornica za odvijanje nastave u prirodi. Boravkom u prirodi, učenicima se pruža prilika i mogućnost da prošire svoja znanja, razvijaju svoje kreativne sposobnosti, jačaju duh zajedništva te potaknu dijalog i suradnju za interkulturno obrazovanje. Nedostatak stručno vođenih (edukativnih) tematskih predavanja koji se realiziraju u prirodnom ambijentu, zapostavljeni su u nastavnom procesu osnovnog obrazovanja. Kroz posjetu nacionalno spomeniku “Mogorjelu”, Parku prirode “Hutovo blato” učenicima je demonstrirana edukativno-obrazovna komponenta prirodnog i kulturnog nasljeđa, te ukazano na potrebu veće participacije ovakvog vida nastave koja treba da postane sastavni dio redovnog obrazovnog procesa.

Cilj ideje je uključiti “nastavu u prirodi” u nastavne kurikulume osnovnih i srednjih škola, te doprinijeti bržoj integraciji nastavnih planova osnovnih i srednjih škola u održive i edukativne programe u zaštićenim područjima.

Kroz interaktivni rada sa učenicima, članovi nevladinih organizacija su demonstrirali pokazne radnje: promatranja, brojanja, prepoznavanja i hvatanja ptica, te predstavili povijesno kulturno nasljeđe Mogorjela koje može postati poligon za interkulturalni rad mladih.

Doprinos inicijative je da su činjenici uvidjeli prednosti praktične nastave u prirodi u odnosu na klasični/kabinetski rada.

Dobra suradnja osnovnih i srednjih škola iz regije s nevladinim organizacijama: ŠREK “VIDRA” – Ljubuški i Ekološka udruga “LIJEPA NAŠA” – Čapljina, dovela je do realizacije ove projektne ideje. Profesori i učenici još jednom su pokazali veliku zainteresiranost za ovakve projekte, te iskazali spremnost na realizaciji ovakvih ideja i u narednom periodu.

Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodi
Nastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodiNastava u prirodi
This Post Has 0 Comments

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Back To Top
×Close search
Search